Grand Canyon en Sedona - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Sedona - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Sedona

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Kayenta

Dinsdag 9 augustus

Ik was blij dat we weer verder gingen. Het hotel was op zich prima, wel wat wat verouderd maar er waren veel zwervers en dat gaf toch een minder prettig gevoel. Het autorijden verloopt prima, op de tweebaans wegen mag je 65 mph en aangezien het helemaal niet druk is is dat ook bijna je gemiddelde per uur. Je wordt er heel rustig van en kan goed van de omgeving genieten. We hebben uitzicht gehad op een klein deel van Lake Powell maar we zijn er niet naar toe gereden. Wel zijn we gestopt vlakbij Page bij de Horseshoe Bend (en samen met ons vele anderen). Dit is een hoefijzervormige meander van de Colorado river, het water heeft een prachtige kleur en je kan er van grote hoogte op neer kijken. Het is doodeng hoe iedereen foto’s maakt en op uitstekende rotsen gaat staan. Hier moeten toch regelmatig mensen naar beneden vallen.
Hierna hebben we onze weg vervolgd richting the Grand Canyon waar we via de zuidkant het park ingaan. Eenmaal in het park zijn we naar twee verschillende uitzichtpunten gegaan. De rivier is erg oranje/bruin van kleur door alle regen en je ziet deze ver weg in de diepte lopen. Heel indrukwekkend.
De herten lopen overal rond en ook hier zien we weer mooie vogels. ’S Avonds weer een regenbui, gelukkig zaten wij toen net te eten dus hadden er geen last van. We slapen hier in een lodge in het park, we hebben geen internet en dat is ook wel rustig. Lekker kijken naar de olympische spelen is ook leuk.

Woensdag 10 augustus

Vandaag gaan we weer op pad om een mooi zicht op de canyons te krijgen. In het park zijn er allemaal prima busverbindingen. Met de blauwe en de rode bus zijn we naar het einde van de route gegaan, Hermits rest, en via de Rim zijn we terug gegaan, deels gelopen en ook stukjes met de bus. Het blijft erg mooi de enorme diepe canyons met zicht op de rivier. Peter en ik zijn nog een klein stukje naar beneden gelopen de canyon in, the Bright Angel Trail, helaas kwam er slecht weer aan en durfde we niet te ver te gaan. ’s Avonds zijn we met de bus naar Hopi Point gegaan, het beste uitzichtpunt voor sunset. Helaas was er een band van bewolking dus kregen we geen mooie rood kleurende canyons.

Donderdag 11 augustus

We verlaten het park en gaan richting Sedona. Het is weer een prachtige route, dit keer door een heel groot bos. Een hertje steek nog vlak voor ons over en een klein hertje lag dood op de weg. Je zit hier echt midden in de natuur. We pikken nog een klein loopje van route 66 mee, wat grappig is om te zien. We zijn op tijd in Sedona, een leuk plaatsje in een red rock canyon. We hebben nog een bezoek gebracht aan de Chapel of the Holy Cross die prachtig tussen de rotsen ligt en gezellig door het dorp gelopen. Voor het eerst hebben op een terrasje wat gedronken naast de watervernevelaars om de temperatuur aangenaam te houden want het is buiten best heel erg warm. We hebben voor morgen een buggy/razor geregeld waar we vier uur mee zelf door de canyons gaan rijden. We hebben er weer zin in!

• 12 Augustus 2016 - 09:38

Madelon:

Wauw!! Spectaculair!! Ik denk dat ik dat niet durf hoor, zo'n foto bij het randje. Krijg er nu al de bibbers van haha! X