Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Zondag 21 augustus

Op 7.30 uur opstaan en met een vlekkeloze routine wordt de auto weer ingeladen. We rijden het park weer uit en gaan richting het Yosemite National Parc. We arriveren rond de lunch en zoeken een mooie picknick plek vlak bij een riviertje. Yosemite is weer iets heel anders dan de andere parken. Dit is o.a. gevormd door enorme gletjers die hier geweest zijn. De hoge bergrotsen hebben daardoor rare ruige vormen en je treft ook overal enorme zwerf keien aan die het ijs heeft achter gelaten. Hier hebben we ook een aantal sequoia’s gezien maar niet zo indruk wekkend als in het Sequoia’s National Parc. We gaan eerst naar een hoog gelegen punt, Glacier Point, vanwaar we mooi uitzicht hebben op de omgeving met o.a. zicht op The Half Dome. Het is hier rotsig en ruig, het ziet er wat somber uit maar dat komt ook omdat nu net de zon niet schijnt. We hebben ook zicht op twee watervallen aan de overkant (daar gaan we de volgende dag wandelen).
Ik wordt aangesproken door een Nederlandse meneer die vraagt of ik les geef op de rooi pannen want zijn dochter zegt mij te herkennen. Kom ik toch een oud-leerling tegen, Kim Sleddens, in Amerika. Ze maken met het gezin met een camper een reis door Amerika, het moet niet gekker worden!
Dit keer slapen we niet in het National Parc en moeten nog een flink stukje doorrijden naar ons hotel. Het hotel valt een beetje tegen maar het heeft wel een heel leuk natuurstrandje bij de rivier waar je in kan zwemmen. Peter, Jiska en Sigrid maken daar meteen gebruik van. Ik kijk lekker toe.

Maandag 22 augustus

We vertrekken rond 9 uur maar moeten eerst nog een flink stuk terug rijden het park weer in. We gaan vandaag wandelen naar de Vernal en Nevada Fall. Een flinke wandeling die heftig steil is. Een hoogte verschil van ruim 600 meter, er is bijna geen moment wat even vlak is. We lopen eerst tot onder de Vernal Fall en lopen daarna rechtsom naar de bovenkant van deze waterval. Vandaar hebben we ook een prachtig gezicht op de Nevada Fall. Daar lopen we niet meer naar toe want dat wordt te heftig. Daarna lopen we via de linkerkant, weer terug naar het dal. Alles bij elkaar een wandeling van 9,4 km waar we 4 uur over gedaan hebben. Natuurlijk hebben we wel de nodige pauzes gehouden.
We waren op tijd terug bij het hotel dus een goed om naar de rivier te gaan, biertje en chipje mee. Er staan daar heerlijke stoelen dus even lekker genieten. Zelfs ik heb nog gezwommen in de rivier en dat is wel heel bijzonder en heerlijk verkoelend.
Het einde van de reis komt inzicht, nog één reisdag naar San Francisco toe en de reis zit er op.

• 24 Augustus 2016 - 08:39

Cobi Loeffen:

Dan ga ik je verhalen bij het ontbijt missen, maar daar tegenover staat dat we je weer in levende lijve ontmoeten. Geniet van de laatste dagen en liefs voor jullie alle vier.

• 25 Augustus 2016 - 09:25

Madelon:

Wat jammer, ook ik ga de verhalen missen. Zo leuk om even te lezen (met een hele grote cappuccino erbij)!
    Geniet van jullie laatste stukje reis! X
    p.s. Hilarisch om een bekende tegen te komen zeg!!