Dag 6 - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

27 April 2018 | Cuba, Trinidad

Om 9 uur weer op pad om de omgeving te verkennen. Eerst naar een uitkijkpunt over de vallei. Trinidad had vroeger vele suikerriet fabrieken maar die zijn allemaal met het afschaven van de slavernij. Cuba was een belangrijke doorvoerhaven van de slaven uit Afrika en Trinidad had een grote slavenmarkt. De slaven gingen naar Zuid-Amerika alle eilanden en richting Noord Amerika. Daarna nog een kleine pottenbakkerij bezocht. Dat stelde niet veel voor maar het straatbeeld was geweldig. Het vlees hangt zo in het raam bij de slager en mensen zitten overal in de deuropening . Met paard en wagen vervoeren ze van alles! Je kijkt je ogen uit!
Toen naar het kleurrijk oud Trinidad voor een stadswandeling. De huizen zien er hier beter verzorgd uit, een likje verf doet wonderen. Er wordt hier wel weer veel meer gebedeld. Iedereen krijgt geld van de staat. Met 65 jaar gaan de mannen met pensioen de vrouwen met 60. Na 30 dienstjaren krijg je 70% van je salaris. Als je langer door werkt kan je extra procenten verdienen. De medische zorg is hier helemaal gratis!
Wij kijken best raar tegen het systeem aan maar het heeft ook goede kanten.
We zijn met onze gids door Trinidad gelopen. Een stad die rijk is geworden door de suikerplantage. De Spaanse suikerbaronnen hadden prachtige huizen op de Plaza Mayor. Deze huizen zijn opgeknapt en worden nu gebruikt als musea. De huizen zijn kleurrijk en vrolijk. We hebben heerlijk gewandeld door de straatjes. Iedereen wil toch graag kuk’s hebben!
Om 2 uur waren we weer terug in het hotel en de middag hebben lekker doorgebracht aan het strand en in de Caribische zee!
Vandaag Rian, Sigrid en Jiska gezien en gesproken met what’s app, was super fijn!!!
Een klein nadeel was wel dat er hier heel veel muggen waren. Het hotel ligt op een soort schiereiland met mangrove bossen. Ideaal voor de muggen. We nemen het maar voor lief :-)

• 27 April 2018 - 17:49

Corrie Meijer:

27.4.2018. Vandaag Sigrid en Jiska op bezoek gehad. Daarna achter de laptop en 3 verslagen gelezen . Wat hebben jullie het naar je zin en beleef je veel. Ik geniet er ook van. Kusjes van mij.