Dag 7 - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Camagüey, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

28 April 2018 | Cuba, Camagüey

Om 8.30 uur in de bus verder richting het oosten. De eerste stop was Torre Manaca Iznaga, een oude slaventoren van 7 verdiepingen , 55 m hoog uit 1816. Vanuit deze toren werden de slaven in de gaten gehouden of dat ze niet ontsnapte. Was dit het geval dan werd de bel geluid.
De rijke familie Iznaga woonde in Trinidad ( 14 km hier vandaan) en had hier een zomerverblijf. Op de binnenplaats stond vroeger een enorme suikerpers die de slaven 10 tot 12 uur per dag moesten draaien in de brandende zon.
We hebben de toren beklommen, het uitzicht was prachtig maar wel heeeeel hoog.
Toen door naar Sancti Spiritus. Hier hebben we een stadswandeling gemaakt ( weer hele mooie koloniale huizen- oa het 3e huis van de familie Iznaga) en heerlijk geluncht ( een broodje met tonijn). Natuurlijk weer onder het genot van een heerlijk Cubaans muziekje want de straatmuzikanten komen meteen op ons af om zo een kukje te verdienen.
De wegen worden slechter maar het lijkt erop dat de mensen het iets beter krijgen richting het oosten.
Onze eind bestemming was vandaag Camaguey. Een stad met heel veel kleine straatjes waar we met een fietstaxi doorheen zijn gegaan. Er zijn heel veel pleinen met prachtige gebouwen en altijd een kerk. We zitten dit keer in een hotel midden in de stad.