Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Moab

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdag 6 augustus

We nemen niet we snelweg maar de mooie route richting Moab en wat een prachtige autorit krijgen wij met enorm wisselende omgeving. We gaan van een decor voor een Cowboy Indianen film met een prachtige steppe naar een groot loofbos. Dan komt het National Parc Capital Reef, ruige rotsachtige bergen met mooie kleuren. Daarna rijden we door een soort maanlandschap, heel veel grijze duinen en zwarte rotsachtige bergen met geen enkele boom. Allemaal even indrukwekkend.
Rond 15 uur in Moab, het hotel ligt iets buiten het stadje wat jammer is want het is een leuk plaatsje met veel winkeltjes, outdoor zaken en restaurantjes. We zijn meteen voor morgen een raft gaan regelen op de Colorado rivier, dit om de afwisseling er een beetje in te houden.
Ook boodschappen gedaan bij een grote supermarkt. Waren we hier nog niet tegengekomen. Onder tussen hebben Sigrid en Jiska hebben een heerlijke frisse duik in het zwembad genomen.
’S Avonds had geen van ons zin om uit eten te gaan, in plaats van een warme maaltijd hebben we bruine boterhammen met kalkoen of kaas en ijsbergsla gegeten met watermeloen als toetje. Heerlijk!

Zondag 7 augustus

Om 8.45 uur stonden we klaar voor het hotel en werden we opgehaald met een grote oude bus die ons naar het startpunt van de raft bracht. Het weer is prachtig zonnig. Met drie raften en drie kano’s zijn we de rivier af gaan zakken. Wij zaten met 9 personen en een stuurvrouw in de boot en gingen prachtig tussen de canyons door. Watergevechten met de andere boten, heerlijke zwemmen in de rivier en flink pedellen door de kleine stroomversnellingen. Het water is niet koud, wel erg oranje van kleur omdat het de laatste tijd veel heeft geregend en daardoor wordt er uit de bergen klei meegevoerd.
Rond 13 uur waren we weer terug bij het hotel en Na een lekker douche en lunch zijn we richting de Arches gereden, dit zijn prachtige bogen door een natuurlijk proces in de rotsen ontstaan. Sigrid en Jiska zijn nog omhoog geklommen in een Arch wat best eng was maar het was even “ living on the edge” ( voor een mooie foto doe je gekke dingen).
Het was wederom een bijzonder natuurverschijnsel wat we gezien hebben..
De temperatuur is ruim boven de 30 graden dus bij thuiskomst in het hotel hebben we een lekkere plons in het zwembad genomen om af te koelen.
Na twee nachten Moab gaan we morgenochtend weer door naar de volgende bestemming.

• 08 Augustus 2016 - 07:57

Cobi Loeffen:

Heerlijk om jullie zo in de morgen te volgen, ook omdat er herinneringen boven komen. Hebben jullie geraft in de buurt van Horseshoe Bend?

• 08 Augustus 2016 - 08:46

Rian:

goedemorgen hier in Italie;) jullie liggen al weer lekker te slapen, energie opdoen voor jullie volgende avontuur. Het is een prachtige reis! ik denk dat ik toch een keer terug moet. alhoewel dat raften is niet echt iets voor mij.... ben benieuwd naar het volgende bericht!

• 08 Augustus 2016 - 10:13

Madelon:

Ik ben al benieuwd naar de stoere foto's!!!
    X

• 09 Augustus 2016 - 02:31

Suzan Meijer :

Het raften was bij Moab en het was echt niet eng. Jiska heeft ook bijna niet gepeddeld ivm haar rug. Zijn vandaag bij Monuments vallei geweest en slapen we iets verder op in Kayenta. Morgen gaan we via de Horseshoebend naar de Grand Canyon.