San Francisco, het laatste verslag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu San Francisco, het laatste verslag - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

San Francisco, het laatste verslag

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 23 augustus

De meiden wilde graag kaartjes voor de champions league wedstrijden van PSV. De kaartverkoop begon op dinsdagochtend 9 uur Nederlandse tijd maar dat was voor ons natuurlijk 9 uur eerder dus om 12 uur ’s avonds. Laten we nu ook nog in een gebied zitten met slecht internet.. Het viel niet mee maar het is gelukt, de meiden hebben weer een passe-partout voor de drie thuiswedstrijden. We lagen daardoor pas laat te slapen maar om 7 uur ging de wekker.
De laatste reisdag met de auto en de Tom Tom zegt dat we om 12.15 uur bij het hotel in San Francisco aankomen. Met alle files rond om LA in ons achterhoofd houden we er rekening mee dat het wel wat later kan worden. De reis verloopt super en om 12.30 uur zijn we bij het hotel. Dat ligt niet in het centrum maar vlakbij het vliegveld in Millbrae, buitenwijk van SF. We brengen snel de koffers naar de kamer en gaan de auto terugbrengen bij de verhuur want die kunnen we in SF toch niet gebruiken (is maar 5 minuten van het hotel, bij het vliegveld). Daar stappen we op de airtrain naar het vliegveld en dan met de Bart, een snelle trein, naar de stad. Het verloopt allemaal erg soepel. We gaan nog wat winkelen met o.a. GAP, Victoria Secrets ( voor de tweede keer, wat wil je met drie vrouwen) en de Nike store. We oriënteren ons op de cabeltrain en het huren van fietsen omdat we voor morgen een druk programma hebben en dan goed voorbereid moeten zijn. We eten nog een eenvoudige maar wel lekkere Ceasarsalad en gaan met de Bart (een goed half uur) richting Millbrae, dan nog 15 minuten lopen en rond 21 uur zijn we in het hotel. Nog even lekker tv kijken, verhaaltje schrijven en naar bed.

Woensdag 24 augustus

Wekker om 7 uur, snel ontbijten, 15 minuten lopen naar Bart, om 8.45 uur in centrum SF. We nemen de cabeltrain naar Fishermens Warf (is bij de zee). Wat een geweldig iets. Hij gaat eerst redelijk stijl omhoog, weer vlak, omhoog, vlak etc. En dan gaan we op dezelfde manier naar beneden. We zien de film van” the streets of San Francisco” waar die politieauto’s over die weg rijden helemaal voor ons. Wij zitten aan de zijkant buiten maar er staan ook mensen op de looptree aan de buitenkant. De bestuurder trekt de hele tijd aan allerlei hendels heel bijzonder om te zien. Was een toffe ervaring.

• 26 Augustus 2016 - 08:44

Madelon:

Te gek zeg! Ik zie al allerlei film-beelden voor me!