San Francisco deel 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu San Francisco deel 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

San Francisco deel 2

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

25 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Er ging even iets mis, hierbij het vervolg

In Fishermens Warf aangekomen gaan we de fietsen huren zodat we ons daarmee deze dag kunnen verplaatsen. Het is wel jammer dat het bewolkt is en de temperatuur is zeker voor ons erg laag, gelukkig hebben we een lange broek en trui aan.
We fietsen langs het water richting de Golden Gate Bridge, via een pittige stijle helling bereiken we de brug. We fietsen naar de overkant en heel langzaam zien we de zon doorkomen en komt de brug uit de wolken te voorschijn. De brug is heel indrukwekkend, hij is heel hoog en er komen grote zeeschepen onderdoor. Je hebt ook een prachtig uitzicht op de stad. Aan de overkant komen we met een flinke afdaling in een gezellig dorpje, waar inmiddels de zon schijnt, vanwaar de veerboot terug naar SF vertrekt. Het is jammer dat we niet meer tijd hebben want het zou echt de moeite waard zijn geweest om hier langer te blijven. We hebben vanuit hier een prachtig uitzicht op de skyline van SF en kunnen mooi zien hoe de stad op een heuvel is gebouwd. Links is het nieuwe gedeelte met hele hoge moderne gebouwen. Rechts is het oude gedeelte met huizen in allerlei kleuren, tegen de heuvel aangeplakt. Er tussen lopen kaarsrechte straten omhoog, wat een mooi gezicht is.
Na een mooie overtocht komen we rond 13.00 uur bij pier 1 aan. We hebben kaartjes voor een bezoek aan Alcatraz om 14.10 uur (moeten er 30 minuten van te voren zijn) en we willen nog lunchen maar we komen een beetje in tijd nood, snel fietsen dus.
We hebben een leuk adres voor de lunch bij pier 43 van een vriendinnetje van Sigrid gekregen. Bistro Boudin, ze bakken daar vers brood en ze serveren tomatensoep in een broodbol. Gelukkig ging het allemaal snel en het was heerlijk. Echt een aanrader.
Weer terug op de fiets naar pier 33 waar de boot naar Alcatrez vertrekt. Het eiland ligt helemaal niet zo ver van SF maar er is een enorme stroming wat het ontsnappen van gevangenen onmogelijk maakte. Toch zijn er natuurlijk drie ontsnapt maar ze weten niet of die het overleefd hebben want er is nooit meer iets van gehoord. Het is een heel indrukwekkende gevangenis. Hele kleine hokjes waar de mannen in opgesloten zaten. Iets wat wij ons niet meer kunnen voorstellen. Op het eiland zitten ook verschillende vogel kolonies van meeuwen, aalscholvers en reigers. Alles bij elkaar een bijzonder eiland. Terug op het vaste land gaan we met de fiets naar pier 39. Daar liggen de zeeleeuwen.
Na een aardbeving in SF in oktober 1989 zijn een aantal zeeleeuwen naar pier 39 gekomen , ze zijn daar gaan liggen en nooit meer weg gegaan. Het aantal zit gemiddeld rond de 300 maar een aantal zeeleeuwen migreert een aantal maanden per jaar, daarom waren er nu ook minder aanwezig. Ze liggen allemaal bovenop elkaar, een fantastisch gezicht.
Het is inmiddels bijna 18 uur dus we gaan de fietsen inleveren en een hapje eten in een leuk restaurant aan het water. We gaan met de gewone bus weer richting de Bart en na nog een lekkere wandeling zijn we om 21.30 uur thuis. Het was weer een bijzondere dag. SF is een gezellige stad en een geweldige plek om onze vakantie af te sluiten.

Donderdag 25 augustus

Vandaag doen we rustig aan, we hebben de hotelkamer tot 13 uur en om 15.30 uur worden we naar het vliegveld gebracht. Om 19 uur vliegen we 11 uur naar Frankfurt van waar we overstappen op het vliegtuig naar A’dam waar we om 17.35 uur aankomen.
We kunnen terugkijken op een fantastische vakantie. Omdat alles zo verschillend was bleef het ons iedere keer weer opnieuw verbazen hoe veel natuurschoon Amerika heeft. Het heeft het ons nooit verveeld en alle verwachtingen meer dan waar gemaakt.

• 25 Augustus 2016 - 20:54

Cobi Loeffen:

Suzan, dank voor je leuke verhalen, afwisselend zoals ook je reis is geweest. Nog even in SF en dan de lange reis terug.
    Goede reis voor jullie vier. Liefs uit heeeel warm Nuenen

• 25 Augustus 2016 - 21:38

Luvic:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Een goede terugreis naar Nederland! Groetjes uit Italie

• 26 Augustus 2016 - 08:48

Madelon:

Ik sluit me aan bij Cobi en Luvic, heerlijk om dit te kunnen volgen!
    Een hele goede terugreis, tot gauw! XX