San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

San Diego

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Zaterdag 13 augustus

We zijn mooi op tijd vertrokken en we beginnen met een vier baans weg met stoplichten waar je 65 mijl mag rijden. In Sedona zitten allen maar groene eco supermarkten (het is een beetje alternatief plaatje) dus in een paar dorpen verderop halen we nog wat boodschappen voor onderweg. We rijden eerst richting Phoenix en al snel komen we op de snelweg waar we 75 mijl per uur mogen. Het is zo bijzonder hoe opeens de omgeving kan veranderen. Zaten we eerst nog in de rode rotsen, opeens zitten we in een heuvellandschap met honderden cactussen, de Saguaro cactus. Breed vertakt en meeste zijn ook meer dan twee meter hoog, prachtig om te zien. Het is niet voor niets het symbool van Arizona want je ziet ze echt overal. Voor Phoenix slaan we rechts af en gaan we richting Californië. Opeens zijn de cactussen verdwenen en komen we in een dor en troosteloos uitziend landschap. Je snapt niet waar de mensen hier van kunnen leven. Als we staatsgrens van Californië passeren komen we weer in een compleet ander landschap. De ‘dessert’ met echte woestijn zandduinen. Ondertussen zien we de temperatuur buiten stijgen. We houden pauze bij een temperatuur van 112 graden Fahrenheit wat gelijk is aan 44,4 graden Celsius. Echt niet leuk meer om buiten je boterhammetje te eten, dus weer snel in de auto met de airo aan. De hoogste temperatuur die we hebben gemeten is 115 Fahrenheit, 46,1 graad Celsius.
De reis verliep verder voorspoedig en met een weg met 14 rijbanen breed arriveerde we in San Diego. Snel de spullen afgezet in het hotel en naar Suus en Juul waar we hartelijk werden ontvangen. Ze wonen in een super leuk huis met een voortuin en een gemeenschappelijke binnentuin. We hebben heel gezellig buiten gezeten en genoten van een lekker drankje en een heerlijke maaltijd. Was een heerlijke afsluiting van een lange reisdag. We hebben nog twee belangrijke tips van Juul gekregen wat betreft het verkeer: ze hebben in California een carpool baan, dat is de buitenste rijbaan aan de linkerkant en daar mag je alleen rijden als je minstens met twee personen in de auto zit én er zijn kruisingen waar alle vier de wegen een stop teken hebben. Als je aan komt moet je drie tellen stil staan en dan gaat het er wie het eerste er is mag na de drie tellen rijden!

Zondag 14 augustus

We willen er vandaag een rustige stranddag van maken en op aanraden van Juul gaan we naar het strand naar ‘Oceaan Beach’ waar Juul iedere zondagochtend gaat beach-volleyballen. Iedereen die komt die kan zich inschrijven en wedstrijden spelen. Het ziet er super leuk uit. Op meer dan 10 velden worden er wedstrijdjes gespeeld. We kijken naar een wedstrijd van Juul met zijn team-maat die helaas verloren wordt. Daarna vormen ze een team met vier en mag Peter meespelen. Ze winnen drie wedstrijden achter elkaar. Volleyballen is niet helemaal Peter zijn sport maar met zijn fanatisme compenseert hij een hoop. Helaas is het zand zo heet aan zijn voeten dat hij er wel twee grote blaren aan heeft overgehouden. Juul moet snel naar huis want hij moet samen met Suus naar een bruiloft. Wij gaan lekker afkoelen in de zee. Er zijn prachtige hoge golven en de temperatuur is heerlijk. Het is gezellig druk op het strand en er vliegen regelmatig een aantal pelikanen langs, waar ik altijd blij van wordt.
We lunchen ’s middags Mexicaans in een hippe bar aan het strand en maken nog een lekkere wandeling over de pier die de zee inloopt. Daarna rijden we richting Pimo Point, dit ligt op de punt van een soort schiereiland en er is hier een militaire begraafplaats van de navi. Deze is aan twee kanten van de weg en aan het water. Het ziet er indrukwekkend uit. Vanaf hier heb je ook een mooi uitzicht op de haven en de stad.
Dit was een tip van Juul en Suus en ook op hun aanraden gaan we naar de Stone Brewery bij Liberty Station. Het ziet er hier een beetje uit zoals op Strijp S. Ze hebben er een food market met allerlei leuke eetwinkeltjes. Wij gaan naar het restaurant van de brouwerij, dit heeft een geweldig mooie ruim opgezette binnentuin waar je super leuk en lekker kan eten. Echt een gouden tip want dit hadden we zelf nooit gevonden. Na een heerlijke maaltijd met een verrukkelijk IPA biertje zijn we weer richting hotel gegaan. Peter en de meiden hebben nog een lekkere duik in het zwembad genomen en ik heb heb even in mijn boek gelezen, De Amerikaanse prinses.

Maandag 15 augustus

Vandaag naar Seaworld en we zijn er met het hotelbusje naar toegebracht. De orka’s waren erg indrukwekkend. Ze zijn op deze manier nog maar even gezien want ze gaan ze in een meer natuurlijke omgeving tonen. Ik denk dat dat een goed plan is. De dolfijnen show was geweldig en wat ook erg bijzonder om te zien was waren de Baluga’s. Een witte dolfijnen soort. Verder waren er nog een paar snelle attracties en ook een geweldige waterbaan die voor de nodige afkoeling zorgde. Natuurlijk zijn er mensen die er kritiek op hebben, en dat mag, maar wij hebben er een prachtige dag gehad.

• 18 Augustus 2016 - 08:52

Madelon:

Geweldig!! Wat grappig die regel van 3 seconden stilstaan!