New York 1e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu New York 1e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

New York 1e dag

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 29 juli 2016

Om 2,45 uur gaat de wekker. Snel aankleden, koffers in de auto en richting Uithoorn waar we een parkeerplaats besproken hebben bij Budget parking. Auto geparkeerd en rond 6 uur werden we daar keurig met een busje opgehaald en keurig bij Schiphol voor de deur afgezet. Het inchecken verliep wat rommelig maar ruim op tijd waren we door de controle. Helaas had het vliegtuig vertraging waardoor we 45 minuten te laat vertrokken richting Frankfurt. Het vliegveld in Frankfurt is best groot en via en trein en veel lopen kwamen we precies op tijd bij de juiste gate waar we meteen konden boarden en plaats nemen in het vliegtuig. Een prachtige airbus dubbel dekker die van alle gemakken is voorzien. Een comfortabele reis van 9 uur die prima werd verzorgd door Lufthansa. Het tijdsverschil is 6 uur dus de horloges goed gezet.
Rond 14 uur New Yorkse tijd geland. Koffers ophalen en naar de balie om naar onze taxi te vragen die we van te voren hadden geregeld. Helaas, toen ging het mis. Het was druk en de taxibusjes hadden vertraging. Uiteindelijk werden we pas om 17 uur opgehaald en na een rit van 1½ uur rijden door de spits van New York waren we rond 18.30 uur bij het hotel, Holiday Inn Manhattan. Het hoogste Holiday Inn hotel van de wereld. Een kleine maar wel van alle gemakken voorziene kamer op de 45e verdieping. Een prachtig uitzicht op de omliggende torenflats en ook zicht op de Hudson Bay. Ondertussen waren we best moe, maar we zijn in New York dus we willen ook onze tijd optimaal benutten. Even opfrissen, thuisfront appen en met de metro naar Time Square. Wat indrukwekkend en overweldigend al die reclame borden. Je kijkt je ogen uit zo bijzonder. Was geweldig om daar rond te lopen. Rond 22 uur waren weer terug in het hotel. We zijn dan meer dan 25 uur actief geweest, mooi moment om te gaan slapen en zo in het New Yorkse ritme te komen.

Zaterdag 30 juli 2016

We waren op tijd wakker dus na een douche rond 8 uur op weg. Een prima ontbijt genuttigd bij Georges. Daarna richting de Hudson Bay waar we de boot hebben genomen richting het Liberty Statue. Je hebt dan een geweldig uitzicht op de skyline van Manhattan. Na een rond wandeling met de boot naar Ellis Island, Het eiland waar de immigranten eind 1800 aankwamen vanuit Europa. Met een mooie documentaire werd duidelijk gemaakt hoe het er toen aan toe ging. Wederom erg indrukwekkend.
’s Middags richting ground zero, twee grote waterpartijen laten zien waar de Twin Towers hebben gestaan. Onvoorstelbaar wat er op 9/11 hier is gebeurt.
Na een heerlijke Amerikaanse hotdog als lunch zijn we richting de Hudson river gegaan waar we fietsen zijn gaan huren. Op de fiets via Manhattan Bridge naar de overkant. Deze brug is van 1909 en verbind Manhattan met Brooklyn. Een prachtige hangbrug met twee verdiepingen voor de metro, auto’s en een speciaal fietspad. Aan de overkant, in Brooklyn nog mooie foto’s kunnen maken en toen richting de Brooklyn Bridge, van 1883. De oudste hangbrug van de Verenigde Staten. Helaas begon het toen te regenen maar daar hebben we ons niet door af laten schrikken, gewoon door fietsen.
We hebben in Lower Manhattan nog een lekker glaasje bier gedronken. Een halve liter voor 8 dollar, dus dan moet het ook wel heel lekker zijn.
Even terug naar het hotel om bij te komen, even te luieren op bed met de voeten omhoog en dan weer op pad om te gaan eten.
We hebben een eerste prachtige dag gehad in New York en onze verwachtingen zeker waar gemaakt.

• 01 Augustus 2016 - 09:03

Madelon:

Wat geweldig om te lezen!!! X