Bezoek oud Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Bezoek oud Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Bezoek oud Havana

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

23 April 2018 | Cuba, Havana

Een goede nacht slapen doet wonderen. Na een warme douche en uitgebreid ontbijt was opzoek naar een mogelijkheid im aan held te komen. We kwamen uit bij een pinautomaat geschikt voor een creditkaart. Omdat we zo bezig waren met het controleren van het geld werd Peter zijn kaart weer ingeslikt!!!!! Gelukkig heb ik er nog één. Peter zijn kaart hebben meteen kunnen blokkeren!
Op het programma stond vandaag een bezoek aan het oude gedeelte van de stad Havana. ‘s Morgens met paardenkoetsen met aansluitend een lunch. Daarna een wandeltocht van ongeveer een uur.
Er zijn veel mooie koloniale gebouwen maar niks is onderhouden. Je ziet dat het een heel arm land is. Tijdens de wandeltocht kwamen langs een gedeelte wat ze met Unesco geld aan het opknappen zijn. Prachtig mooie pleinen met indrukwekkende gebouwen krijg je dan opeens te zien. Overal is muziek, zo sfeervol! De Cubanen zien er qua uiterlijk heel verschillend uit. Heel donker, de nakomelingen van de slaven uit Afrika en vrij licht van huidskleur , de nakomelingen van de Spanjaarden. En dan natuurlijk alles wat zich gemengd heeft.
Peter heeft nog even gezwommen , ik een dutje gedaan. Op de terugweg nog langs het plein van de revolutie geweest.
Vanavond gaan we eten in een huiskamer restaurant. De Cubanen mogen voorzichtig beginnen met prive ondernemingen. Zonder inmenging van de staat, en dat is dit restaurant een voorbeeld van.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 23 April 2018 - 09:10

Rian Droppert:

Hoi Sampie,
    Wat fijn om iets van jullie te horen
    Jullie eerste dag.... ik zie het voor me!!! Hoe is de temperatuur?
    Geniet met volle teugen! hier gaat het goed.
    liefs.

• 23 April 2018 - 09:30

Mathilde:

Hey peter en Suzan,

Leuk om jullie te kunnen volgen. Geniet van de mooie reis!
    groetjes

• 23 April 2018 - 09:32

Corrie Meijer:

Eindelijk het reisverslag opengemaakt, dank zij Jiska. Heel fijn vind ik dat jullie het goed maken en veel genieten. lieve groetjes xxx

• 23 April 2018 - 20:43

Madelon:

Een hele fijne reis toegewenst! En nu extra zuinig zijn op deze creditcard :)
    Dikke X