Bali - Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Bali - Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Bali - Lovina

Door: suzanmeijer

Blijf op de hoogte en volg Suzan

31 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Zondag 31 juli 2011

Om 5.15 uur was het ontbijt maar Kees en een aantal kinderen zijn eerst nog gaan zwemmen. Zelfs Sigrid kon hiervoor haar bed uitkomen. Om 6.10 uur richting vliegveld waar het inleveren van de koffers weer redelijk snel ging. Overal hangen borden dat je geen drinken maag meenemen en iedereen loopt gewoon door de controle zelfs met een flesje water in je had. W moesten nog heel even wachten in de wacht ruimte en toen gingen we al boarden en precies om 8 uur vlogen we richting Bali naar het vliegveld bij Denpasar. Daar stond alweer een hele luxe bus klaar om ons naar Lovina te brengen, dat ligt aan de andere kant van het eiland ongeveer 60km. rijden. We merken weer heel goed dat we op een ander eiland zijn. De wegen zijn beter, de huizen zien er verzorgder uit. De levensstandaard is op Bali waarschijnlijk hoger dan op Java. Het verkeer is tot nu toe iets rustiger maar dat komt ook dat we niet in hele grote steden zijn geweest. Wat heel mooi is dat ieder huis een eigen tempeltje heeft met een beeld met een zwart-wit geruite doek/rokje om en een gele sjaal en soms een mooie parasol erbij. Er staan altijd kleine offers bij die ze meestal ’s morgens (rijst en koffie) en ’s avonds (bloemen) neerleggen. Bali is voor 95% Hindoeïstisch en dit is een veel vrolijker, positieve godsdienst en dat merk je meteen. Ze offeren voor overleden familieleden en voor alle mensen maar ook voor het kwade want het moet altijd in evenwicht zijn tussen goed en slecht volgens het Hindoeïsme.
De route door de bergen was weer prachtig. Hele mooie rijstvelden waar de mensen dan op hun hurken in aan het werken zijn. Nog gestopt voor een warme lunch en rond 15.30 uur waren we in het hotel Sofina. Het ziet er allemaal goed uit, prachtige planten en bloemen en de kamers zien er goed uit. We hebben een mooi zwembad dus de kinderen lagen er binnen de kortste keren al weer in. Ik heb nog met Janny langs het strand gelopen. Het is zwart vulkaan zand en dat ziet er wel raar uit. Nog hele mooie stukken koraal gevonden maar ik weet niet of ik dit mee mag nemen naar huis. Gelukkig is de zee zo vlak als een spiegeltje want Jos en Lianne hadden er best moeite mee wat ook heel goed te begrijpen is. Werden op het strand meteen bestormd door allerlei verkopers van sieraden mn. zoetwaterparels. Zag er allemaal wel mooi uit maar we hebben niks gekocht.
Peter heeft ook eerst lekker gezwommen en daarna zijn we samen met Catherien naar het dorpje gelopen. Het is best toeristisch maar wel gezellig. Peter en de meiden zijn nu in het hotel bij het zwembad eten. Ik heb een beetje last van mijn maag dus ik doe even rustig aan. Komt wel weer goed. Morgenochtend gaan we om 6 uur dolfijnen spotten en rond 11 uur snorkelen dus weer een leuke dag in het vooruit schiet.
Eerst maar eens een goed nachtrust want dan kunnen we er weer tegen aan.

• 31 Juli 2011 - 18:58

Angie:

Hoi Suzan,
    Wat superleuk om je verhaal te mogen lezen. Jullie hebben zo te lezen de tijd van je leven. Wat een unieke ervaringen doen jullie op, alleen wel schrikken met het zee avontuur. Geniet nog even lekker door. Het gewone leven wacht nog wel een weekje.

• 01 Augustus 2011 - 20:26

Rian:

Vul hier je reactie in...hoi sampie. Dat is een mooie plek om de vakantie af te sluiten hoe lang zijn jullie daar? Wij zitten nu in de Piemonte. Is wel afzien hoor!!! Arie heeft het super op de Italiaanse cursus. Er staat een grote vleugel dus er wordt ook gespeeld en gezongen. Groetjes Rian en Luvic

• 02 Augustus 2011 - 13:47

Jose En Romy:

Hoi allemaal,
    Ik lees nu jullie verslagen pas en het is super om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. We zijn erg onder de indruk. Ook super mooie foto's.
    Echt heel bijzonder.
    Geniet van de laatste week.

Lieve groetjes uit Helmond
    Jose en Romy

• 04 Augustus 2011 - 21:13

Oma Corrie:

Nu heb ik alles gelezen. Bijna een uur lang.Wat een leuke beleving. Wat een reis. Groeten Corrie