De laatste dagen in Indonesië - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Indonesië - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Indonesië

Door: suzanmeijer

Blijf op de hoogte en volg Suzan

07 Augustus 2011 | Indonesië, Kuta

Donderdag 5 augustus 2011

We hadden afgesproken om half 9 te ontbijten omdat we dan samen Lonneke konden toezingen voor haar 13e verjaardag. Dat zag er mooi uit zo in de eetzaal. Ze kreeg ook van iedereen een klein cadeautje dus dat was heel feestelijk.
Om 10 uur zijn we met de hele groep naar het Monkey Forrest gegaan. Xandra kocht nog dapper een tros bananen om de apen te voeren maar dat was geen succes. De apen hadden meteen door dat ze iets lekkers had en ze zijn dan meteen super brutaal. Xandra had dan ook snel de bananen aan Jos gegeven en die moest de apen bijna van hem afslaan (schoppen). Zelfs via Peter zijn rug probeerde ze Jos te bereiken, de kinderen vonden het heel eng. Overal zitten daar apen, groot en klein en er zijn daar ook een paar tempels en daar lopen de apen gewoon tussen door. In het bos staan ook prachtige heilige bomen, dit zijn hele grote ficussen die wij als kamerplant gebruiken. Rond 11 uur waren we weer terug in het hotel. Sigrid ging nog even snel zwemmen en Peter en ik hebben de koffers klaargezet voor vertrek. Om 11.45 uur was het moment van afscheid gekomen. Het is raar om afscheid van de groep te nemen en er nu uit te stappen want zij vertrekken pas om 16.00 uur richting vliegveld om vanavond terug naar Nederland te gaan vliegen. De taxi stond klaar en we werden door iedereen uitgezwaaid. Nu naar de laatste bestemming in Indonesië, naar Kuta. Een surf badplaats aan de onderkant van Bali ( Lovina was aan de bovenkant van Bali). Het was ongeveer 1½ uur rijden naar Kuta, en dat voor 200.000 rp ( €16,-). Het hotel, J Boutique is redelijk modern met strakke, nette kamers. We hebben de spullen op de kamers gezet en zijn toen naar het strand gelopen. Het ziet er mooi uit maar we hebben nog steeds een beetje schrik voor de Indische Oceaan en we lopen er dus alleen maar in met onze voeten. Peter had weer een leuk terrasje gespot en daar zijn we een heerlijke cocktail wezen drinken. Was ook weer fijn om gewoon met z’n viertjes op stap te zijn. Via een grote Mall weer terug naar het hotel gewandeld. ’s Avonds in een zijstraatje gegeten. Peter en de meiden saté met rijst en ik Nasi Goreng. Was een beetje matig van smaak, niks bijzonders dus toen hebben we nog maar een magnum gehaald bij de supermarkt.
Vlak voor het eten kwam Sigrid erachter dat ze haar telefoon heeft laten liggen onder haar kussen in het hotel in Ubud. Ik meteen bellen maar het is een groot probleem om dingen uit te leggen ook omdat ze altijd ja zeggen terwijl ze het niet begrijpen. Na een kwartier weer terug gebeld en toen bleek dat de telefoon gevonden was, dat was fijn maar nu nog de telefoon naar Kuta krijgen. Om dat te regelen moet ik morgenochtend weer terug bellen. Hopelijk gaat het lukken.

Vrjdag 6 augustus 2011
Sigrid heeft vannacht diarree gehad en buikpijn dus die gaat niet mee ontbijten. Ze voelt zich echt niet lekker dus ze blijft vanochtend lekker in bed liggen. Eerst nog gebeld over de telefoon. Ze gaan de telefoon via een taxi naar Kuta brengen en wij moeten dan 250.000 rp. betalen ( 20€) wat wij geen probleem vinden. Maar weer afwachten of het gaat lukken.
Peter, Jiska en ik gaan naar het strand en naar het centrum lopen. Er werd volop gesurft wat een geweldig mooi gezicht is op een mooie omslag. Jiska zou wel heel graag willen maar wij blijven huiverig. Via de winkeltjes naar de hoofdstraat gelopen waar het monument ter nagedachtenis staat van de slachtoffers gevallen bij de bomaanslag op een discotheek en een hotel op 12 oktober 2002. de meeste slachtoffers kwamen uit Australië maar er zaten ook 4 Nederlanders bij. Met een taxi weer naar het hotel gegaan. Sigrid had lekker in haar bed gelegen en voelde zich al wel iets beter. ’s Middags lekker bij het zwembad gelegen. Dit is boven op het dak van het hotel en dit ziet er ook heel trendy uit met hele mooie ligbanken en stoelen. Lekker gezwommen, gelezen en in de zon gelegen. Heerlijk!
Rond 17.00 uur zijn Jiska, Peter en ik nog even naar het mooie terras aan het strand gelopen om een heerlijke cocktail te drinken. We hadden ook nog een prachtige zonsondergang dus wat wil je nog meer. Sigrid wilde niet ver lopen om iets te gaan eten dus hebben we voor het eigen hotel gekozen. Sigrid heeft een groentesoep genomen, zonder vlees, en die smaakt prima dus dat is een goed teken. Jiska heeft heerlijke garnalen in zoet/zure saus met frietjes genomen en Peter en ik hadden een speciale Babi Gulung met rijst, en dit smaakte overheerlijk. Op Bali kunnen we weer varkensvlees eten want op Sumatra en Java was dat onmogelijk omdat daar bijna alleen maar moslims wonen is het daar ook niet te krijgen. Daar wordt met name kip gegeten en heel soms rund. Ondertussen was de telefoon nog steeds niet gearriveerd dus toch maar weer naar het hotel gebeld. Daar gaven ze aan dat de manager zelf de telefoon zou komen afgeven omdat hij in de buurt van Kuta woont. Misschien gaat het dan toch nog lukken maar eerst zien en dan geloven. Ondertussen waren wij al weer naar de kamer en toen ging de telefoon. De telefoon was gearriveerd en Sigrid was helemaal blij. De manager woont in Denpasar en dat is redelijk vlakbij en heeft zelf de moeite genomen en dat is wel super vriendelijk. Alle mensen zijn hier vriendelijk en aardig. We hebben helemaal geen onveilig gevoel en de kinderen ook niet.
Het is nu 23.10 uur en we gaan weer lekker slapen. Morgen nog een dagje lekker naar het strand en naar de winkeltjes en dan zit het er bijna op.

Zaterdag 7 augustus 2011

Sigrid is weer opgeknapt dus gezellig met z’n viertje ontbeten. Daarna de spullen gepakt en richting strand. Eerst een stukje langs het strand en kan kom je bij Kuta-bay en daar wordt volop gesurft. Jiska had het gisteren al gezien en vond het helemaal geweldig. Sigrid was nog was huiverig maar ook Peter leek het wel leuk. Eigenlijk hadden we gezegd dat we het niet zouden doen in verband met de ervaring op Java maar het verlangen was toch wel heel groot. Peter heeft een mooie prijs afgesproken om met z’n drieën les te hebben met twee privé leraren en in het water. Ze zijn niet te diep gegaan en de leraar legt de plank iedere keer klaar in de golven en geeft aan wanneer ze moeten gaan. Met Jiska ging het meteen goed, die stond heel snel op haar plank. Natuurlijk viel ze er ook nog regelmatig af maar ze had het wel snel te pakken. Met Peter ging het ook best goed. Omdat hij lang is is het moeilijker om op de plank te springen maar hij deed het helemaal niet slecht. Sigrid had er iets meer tijd voor nodig maar ook zij kreeg het voor elkaar om op de plank te staan. Het oefenen is allemaal voor in de golven maar je ziet ook goede surfers en die bewegen zich prachtig over de golven. De zee is hier wel echt anders als op Java. Er is niet zo’n onderstroom waarmee je terug getrokken wordt. Het surfen wordt door heel veel mensen gedaan en de bewaking is hier alert aanwezig. Ze hebben het super gevonden en het is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik heb op de spullen gepast en foto’s gemaakt en gefilmd. Nadat ze klaar waren hebben we nog even gezwommen en daarna Kuta in om nog de laatste inkopen te doen. Gezellig in een backpackers café wat gedronken en voor alle vier nog een mooi t-shirt van Roxy gekocht. Met de taxi naar huis, snel douche en omkleden en dan naar het strand naar onze cocktail bar voor ons laatste drankje. Helaas was vanavond de zonsondergang niet zo mooi omdat er wolken voor zaten. We zijn vroeg gaan eten bij een tentje ook aan het strand. Met een prachtig uitzicht over de zee en we hebben weer heerlijk gegeten en dit was ons laatste avondmaal in Indonesië.
Inmiddels zijn we weer terug in het hotel. Morgenochtend eerst ontbijten, daarna de koffers pakken en om 11 uur richting het vliegveld. Om 13.00 uur vliegen we richting Singapore waar we pas weer rond 24.00 uur naar Nederland vliegen. We gaan op ons gemak kijken wat we daar nog kunnen doen. Misschien een rondreis door de stad of zwemmen. We willen ook nog opzoek naar een ipad2 en kijken of het daar goedkoper is, als deze er überhaupt is!
We hebben nog drie heerlijke dagen hier gehad in Kuta en kijken daar met een heel goed gevoel op terug. Even gewoon lekker niks moeten en genieten van de zon. Ondertussen hebben we ook best weer zin om naar huis te gaan hoe fijn we het hier ook hebben.
We hoopte op een mooie reis maar het heeft onze verwachting ver overtroffen. We kunnen echt terug kijken op een super vakantie in Indonesië, wat een echt een prachtig land is. Natuurlijk heeft de leuke groep en de fijne reisleider daar ook aan bijgedragen.
Nu nog twee keer vliegen en dan zit het er weer op! Tot gauw!

• 07 Augustus 2011 - 16:52

Sabine, Bruno&Nina:

Een hele fijne en veilige terugreis gewenst!
    Dikke X van ons

• 07 Augustus 2011 - 20:50

Greetje:

jullie zijn al onderweg nu ik dit schrijf, maar misschien lezen jullie het nog in Singopore? : een hele goeie terugreis, wij zijn druk aan het pakken en vertrekken morgennacht. tot na onze vakantie, fijn om jullie dan weer te zien Greetjex

• 08 Augustus 2011 - 10:56

Madelon:

Mooie verhalen!! Leuk te lezen dat het zo'n goede reis is geweest.
    Hopelijk zien we jullie gauw in het echt met een heleboel foto's!
    Liefs, M en M