Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Suzan Meijer - Droppert - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: suzanmeijer

Blijf op de hoogte en volg Suzan

28 Juli 2011 | Indonesië, Bandung

Maandag 25 juli 2011

Vandaag gaan we vandaag naar Bandung maar we hebben nog twee leuke activiteiten onderweg. De eerste was de botanische tuin Bogor. Dit is het voormalige Buitenzorg, de zomerresidentie van de Nederlandse gouverneurs. Deze ontsnapte dan aan de drukte van Jakarta. Deze botanische tuin was aangelegd om onderzoek te kunnen doen naar de plantage landbouw. Meer dan 20.000 planten en bomen soorten staan er in deze tuin. Wij hebben maar een klein stukje van deze tuin kunnen bekijken maar het zag er wel heel erg mooi uit.
Onderweg kwamen nog langs theevelden. We zijn even uitgestapt om dit goed te kunnen bekijken. De jonge licht groene spruitjes zijn de mooiste blaadjes voor de thee. Ze voelen stevig aan. De theeplanten groeien van boven allemaal dicht tegen elkaar wat ook door de snoei/oogst komt. Daarom zitten er veel muizen onder de theeplanten want die hebben geen last van roofvogels en daarom komen er ook veel slangen voor op de theeplantages. We zijn dus maar niet de paden in gegaan.
Papa en mama nog een sms gestuurd om te feliciteren met de 61 ste trouwdag. We hebben aan jullie gedacht.
Om 15.30 uur moesten in Bandung zijn voor het optreden een optreden van dans en muziek van Bamboe Angklung Udjo. Kinderen leren hier het traditionele instrument van West Java, de Angklung. Het was een optreden van een enorme grote groep kinderen van jong tot oud. Het was een geweldige show van muziek en dans. Iedereen kreeg ook een Angklung van een bepaalde toon in handen en samen hebben we ook met heel veel plezier muziek gemaakt. Als laatste haalde de kinderen iemand uit het publiek en werd er samen gedanst. Peter werd door een geweldig klein manneke mee genomen naar de dansvloer. Was echt een geweldig optreden. De kinderen waren zo spontaan, helemaal niet gemaakt maar juist heerlijk ongedwongen. Sigrid heeft in het winkeltje nog een mooi masker gekocht en Jiska een leuke riem. Nu snel naar het hotel, Sukajabi en dit ligt in een mooi gedeelte van de stad. Heel Bandung is trouwens een goed verzorgde stad. Heel veel hoge scholen en universiteiten zijn hier. Aan de overkant van ons hotel was een grote Mall. Daar zijn we een hapje gaan eten bij de Thai. Peter had een heerlijke groene curry soep, wel wat heet maar bijzonder lekker. Ik had een mengsel van groente, cashew noten, mie en hete pepers, ook super lekker.
Ik vind het eten hier heerlijk. De kinderen lusten het wel maar als het kan nemen ze ook graag een hamburger met frietjes. We zijn nog even bij de Appel store wezen kijken. De ipad 2 is hier wel goedkoper dus toen we eindelijk beslist hadden om er één te kopen bleken ze uitverkocht te zijn, was een kleine teleurstelling.
We waren in het winkelcentrum tot ongeveer 22.00 uur en dan is het er nog druk ook. Dit zijn dan wel de beter gesitueerde. De meeste mensen op straat hangen maar de hele dag een beetje rond en die zie je maar weinig doen. Honderden eettentjes en ge begrijpt eigenlijk niet waar deze mensen van leven.
‘s Avonds in ben nog even aan het verslag gewerkt en toen naar bed want om half 7 gaat de wekker weer.

• 28 Juli 2011 - 18:13

Rian:

Hoi Sampie,
    Het is een hele belevenis. Spreken er nog mensen Nederlands? hier alles oke. Het weer is in Italië wisselvallig maar de zon schijnt iedere dag en af en toe een bui. Veel plezier nog. Groetjes, Rian

• 29 Juli 2011 - 06:45

Sabine, Bruno&Nina:

Wat een leuke verhalen allemaal weer om te lezen!
    Dat optreden van Peter hadden we natuurlijk wel willen zien, zeg maar dat hij het goed moet onthouden zodat hij het thuis nog een keer kan laten zien, haha.
    Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen. Veel plezier nog! Liefs van ons!

• 29 Juli 2011 - 07:26

Marieke:

Hoi Suzan,Peter,Sigriden Jiska,

Leuk om jullie verslag van Bandung te lezen. Wij hebben precies dezelfde excursies gedaan. En ook wij vonden het muziekschooltje erg leuk. Maar ook de tuinen. Ben heel benieuwd nu naar de andere dagen op Java. Ik ben gisterenmorgen thuis gekomen. Bali is nog mooier en drukker. Geniet ervan en kijk snel weerop de site,
    XX

• 29 Juli 2011 - 11:55

Greetje:

hoi allemaal,

ik lees jullie verslagen met veel plezier(ik kijk elke dag of er weer een berichtje is) hier wordt het weer langzaam iets beter, maar het is een DRAMA geweest. we gaan ons ook langzaam voorbereiden op onze vakantie. nog heel veel plezier en liefs ,greetje

• 29 Juli 2011 - 17:19

Mathilde:

We zijn erg benieuwd naar de dans van Peter natuurlijk. Verder alles goed hier en blijven jullie volgen hoor. Leuk zo die verhalen. En de mini Tsunami? We horen het wel.